حمید رضا رحیمی گفت: کمبود ماسک یا ماده ضد عفونی در مشهد وجود ندارد.

ماسک به تعداد کافی وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، در پی شیوع بیماری کرونا در چند شهر نیاز افراد به ماسک و ژل ضد عفونی بیش از پیش احساس می شود.

در همین رابطه خانم معارفی یکی از شهروندان مشهدی در اعتراض به نبود ماسک در داروخانه های سطح شهر گفت: من امروز به بیشتر از ۶ داروخانه در نقاط مختلف مراجعه کردم ولی متاسفانه هیچ کدام نه ماسک داشتند و نه ژل ضد عفونی که به نظرم این قضیه با توجه به اخبار شیوع کروناویروس در کشور خیلی از مصرف کنندگان را دچار مشکل می کند.

مهدیه قبادی یکی دیگر از همشهریانی که برای تهیه ماسک به داروخانه مراجعه کرده بود با ابراز ناراحتی از افزایش قیمت ماسک گفت: ماسکی را که من پنجشنبه گذشته به قیمت ۱۵۰۰ تومان خریداری کردم امروز مجبور شدم همان ماسک را با دو برابر قیمت آنهم به تعداد مشخص و در حد چند دانه تهیه و خریداری کنم.

مورد دیگری که بعد از کمبود ماسک در این روزها مورد توجه است عدم ویزیت برخی از اطبا از افراد و بیمارانی با علائم سرماخوردگی است.

در توضیح این موارد  حمید رضا رحیمی سخنگوی ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی ضمن ابراز بی اطلاعی از عدم ارائه ماسک توسط داروخانه های مشهد گفت: ماسک یکی از اقلام مصرفی مردم است و ما هیچ مشکلی در تهیه و توزیع آن در هیچ کدام از داروخانه های سطح شهر نداریم. همشهریان در صورت مواجه با تخلف داروخانه ها، موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا با اعزام بازرسین دانشگاه علوم پزشکی به این داروخانه ها موارد بررسی شوند. در صورت بروز تخلف حتما به آن رسیدگی می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: وقتی یک چنین بیماری وارد کشور شده است مشهد هم از ابتلا به آن در امان نیست ولی همشهریان می توانند با رعایت نکاتی خیلی کوچک مانند تمیز نگه داشتن دستهایشان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند ولی به هر شکل اگر فردی دچار این ویروس شده بیمارستانهای سطح آمادگی پذیرش این گونه بیماران را دارند و هیچ نگرانی بابت تامین دارو و ماسک وجود ندارد. اگر هم پزشکی از ویزیت این گونه بیماران ممانعت کرد موارد را با سامانه در میان بگذارند تا به آن رسیدگی شود.  

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.